Taristuseminari kodutöö nr3

Kodutöö juhend
1.      Mis juhtub siis kui kooli/asutusse satub uus tehnika, kuidas kompetentse edastatakse ühelt inimeselt teisele? Ehk kuidas kõik kolleegid saavad teada kuidas vidin töötab ja milleks see neile kasulik on jne

Sõltub, kas tehnika on kooli jõudnud mõne õpetaja või kellegi muu soovi läbi.

Kõige pealt tuleb luua võimalus kõigile õpetajatele sellega tutvuda, proovida, läbi mängida turvalises keskkonnas, kus keegi teadjam on juures kellelt nad saavad küsida või anda see neile koju kasutada ning anda neile rahulikult aega vidinaga tutvumiseks.

Kui entusiastist õpetajad on vidina omaks võtnud ja neid tunnis kasutanud, siis tuleks teha kooli sisekoolitus, kus need õpetajad tutvustavad vidina võimalusi ja kuidas nad on seda tunnis kasutanud(!) oma kolleegidele. Koolis töötades panin tähele, et skeptikuid ja neid, kes ei kartnud ega ka ei tormanud tehnikat kasutama, sai tehnikat kasutama kõige lihtsamini läbi kolleegide edulugude.

2.      Kuidas motiveerida kolleege, kuidas tuua nad koolituse/erineva taristu kasutuse juurde? (trikid-nipid)

Pakkuda neile, kes kasutavad tehnikat täiendavaid koolitusvõimalusi kooli kulul.

Kes viivad koolis läbi kollegilt kolleegile koolitusi, saavad lisatasu.

Preemia andmisel on preemia suurse üks kriteeriumitest kui sisukalt ja kui palju kasutavad õpetajad IKT lahendusi.

3.      Milline on meie pakutav portfolio: millised on meie või kooli/asutuse valikud e-keskkondade osas?

Koolis, kus haridustehnoloogi ei ole või ei ole haridustehnoloogil aega sellesse valdkonda panustada toimub kõik kuskil nurga taga, kus igaüks tegeleb oma asjaga. Võib juhtuda, et õpetajad kasutavad sama keskkonda, aga ei ole sellest teadlikud, sest ei räägi. Tihti on siis sellisse info kandjaks hoopis õpilased.

Minu isiklikud valikud langeva dnende e-keskkondade kasuks, mis on paindlikud ja lihtsad kasutada. Ainest, mida õpetasin tulenes ka see, et kas matemaatilsi avaldisi on lihtne sisestada.

4.      Mis on õnnestunud e-keskkondade valikul ja koolitustes ja mis ei ole? Kas seda üldse analüüsitakse ja sellest õpitakse?

E-keskkondade valikul tuleks koolis kindlasti kaasata otsuesse ka mõned õpetajad, kes prooviksid testiksid seda enne kui lõplik otsus tuleb, eriti tasuliste lahenduste puhul. Olen korra näinud kuidas ostetud on litsensiga tarkvara, aga kuna see ei olnud õpetajatele atraktiivne, intuitiivselt kasutatav ja tunni planeerimise võimalused olid piiratud, siis see ei läinud kasutusse ja raha oli lihtsalt raisatud.

5.      Kuidas oma tööd analüüsida, kui palju analüüsida ja kas üldse?

Usun, et analüüs on vajalik, kas või selleks, et HT ise näeks oma edusamme. Tihti kipume tahtma rohkem ja kiiremini, panemata tähele seda, mis on tehtud.

Analüüsida võiks erinevaid arvulisi näitajad nagu Ingrid Maadvere GAG-s näitaks. Lisaksin omalt poolt juurde väikse õpilasküsitlused ,kus õpilased hindaksid IKT lahenduste kasutamist koolis ja kui palju nad läbi selle õpivad. Selle kaudu saaks teada kui eesmärgistatult IKT lahenduste kasutamine koolis käib.

6.      Kas ja kuidas analüüsite(analüüsiksite) taristu kasutust?

Kuidas sõltub konkreetsest vahendist, kindlasti tuleks seda teha, et teada, mida koolis kasutatakse, mida võiks rohkem olla ja mis seisab lihtsalt riiulis.

Advertisements

One thought on “Taristuseminari kodutöö nr3

  1. Olen nõus, et e-keskkondade kasutuselevõtul tuleb kõigepealt e-keskkondi testida teatud seltskonnal õpetajatel. Kirjutasin oma blogis, et oleme just oma koolis kasutusele võtmas uut keskkonda Google for Education ning hetkel tegeleme selle testimisega.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s