Taristuseminari neljas kodutöö

Kodutöö juhend: http://taristuseminar.blogspot.com.ee/2012/11/kodutoo-neli.html

 

Mind inspireerivad julged mõtlejad, kes oma ideid ellu viivad. Iga julge mõtleja mulle ka siiski ei sobi, need ideed peavad olema sellised, mis muudavad maailma paremaks või midagi inimeste jaoks lihtsamaks.

Mul oli see sügis võimalus käia Teach for Bulgaria aastakonverentsil, kus oli mitmeid inspireerivaid ja mõtlema panevaid ettekandjaid. Tundsin, et seal olla oli privileeg. Hiljem kodus uurisin veel seal saadud ideid edasi ja leidsin ühe suurepärase inimese TED kõned.

Sugata Mitra tutvustab oma kolmes TED kõnes eksperimente, mida ta on läbi viinud. Nende taga on üks suur idee ja avastaus. Formaalset õpetajat ei ole õppimiseks otseselt vaja kui õpilastel on endal huvi. Õppida saab nii kaaslastelt kui ka muudest piiramatutest ressurssidest. Muud ressurssid võivad olla inimesed üle maailma, raamatud ja internet.

Soovitan kõigil soojalt vaadata. Kui see töötab Indias, peab see ka meil töötama.

 

Õpetaja nõustamine:

Isiklikult usun, et igasuguse ohutuse jaoks ei ole kõige parem variant täielik keelamine, rääkimine, selgitamine ja eeskujuks olemine on pikas perspektiivis palju mõjusamad ja tervislikumas viisid. Seetõttu arvan, et õpetaja võib olla õpilastega FB-s sõber. Lihtsalt õpetaja peab enda jaoks läbi mõtlema enne kui esimese õpilase sõbraks võtab, mida ja kui palju ta on valmis endast jagama. Sellest lähtuvalt siis panema paika oma FB konto avalikkuse sätted ja alati midagi postitades läbi mõtlema, kas see on see info, mille puhul ta on valmis, et see võib ka õpilasteni jõuda. Arvan, et see teema laieneb ka muudele FB sõpradele. FB on sotisaalvõrgustik, kus on kõigil rohkem kontakte kui need, kellega igakuiselt suheldakse. Kas me tahame kõigiga jagada kõike?

Lõppude lõpuks see on teema, mille iga õpetaja peab ise enda jaoks läbi mõtlema. Mina saan ainult rääkida, mis ma ise teinud olen ja mis ma kuulnud olen, et teised on teinud.

Õpilane on oma koolitöö autor, seega on tal õigus otsustada, kas õpetaja võib töid levitada või mitte. Kui õpilane ei ole sellega nõus, siis ei tohi õpetaja seda ka teha. Siin oleks hea seda õpetajale meenutada ja õpilastelt luba küsida või öelda, et automaatselt lähevad kõik avalikustamisele ja kui mõni õpilane ei ole nõus, siis saab tema puhul erandi teha.

Mina küsisin õpilastelt alati üle, kui nende töid kuskile saata tahtsin või kui plaanisin neid koolitustel kasutada. Enamasti ei olnud kellelgi midagi selle vastu.

Oma materjalide jagamise puhul ei ole mul enamasti väga suurt omandi tunnet olnud. Mina olen oma kasu seda kasutades juba saanud ja kui keegi teine seda kasutada tahab, siis miks mitte.

Taristu teemalisi projekte ei ole ma teinud ja seetõttu seda kommenteerida ei oska.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s